Selecteer een pagina

Het lijkt gemakkelijk om een ​​interessante baan te vinden. Maar een guerrilla marketingcampagne komt pas goed tot zijn recht als deze perfect aansluit bij het thema van het evenement, de wensen van de deelnemers en de merkwaarden van de organisatie. Het belangrijkste aspect van online guerrilla marketing is: maak het onvergetelijk. Zet iets unieks neer en creëer een wow-moment. Hoe slimmer de campagne, hoe gedenkwaardiger deze zal zijn.

Waar werken guerrilla campagnes het beste?

De meeste guerrilla marketing campagnes werken het beste in stedelijke ruimtes met veel voetgangers of dicht, langzaam bewegend verkeer. Als het gaat om guerrilla marketing in de buitenlucht wordt er onderscheid gemaakt tussen outdoor en indoor guerrilla marketing.  

Guerrilla marketing in de buitenlucht voegt iets toe aan al bestaande stedelijke omgevingen. Zoals iets verwijderbaars op een standbeeld plaatsen of tijdelijke kunstwerken op trottoirs en straten plaatsen. Bij indoor guerrilla marketing vindt het alleen plaats op binnen locaties zoals treinstations, winkels en gebouwen op de universiteitscampus. 

Ook bestaat er event hinderlaag guerrilla marketing. Hier wordt hepubliek gebruikt bij een lopend evenement. Bijvoorbeeld een concert of sportwedstrijd, voor zichtbare reclame voor een product of dienst, meestal zonder toestemming van de sponsors van het evenement.

Online guerrilla marketing

Vooral voor kleinere bedrijven en goede doelen zonder enorme advertentiebudgetten kan online guerrilla marketing een zegen zijn. Ze hebben tenslotte niet de middelen die grote bedrijven hebben om dure kunstwerken te plaatsen of campagnes te voeren. Online guerrilla marketing is een manier van het bereiken van de doelgroep met behulp van online communicatiekanalen, zoals sociale media, met verbeelding en creativiteit om een sterke band met de potentiële klanten te creëren. 

Strategieën om guerrilla marketing te koppelen aan de online wereld:

  • Maak beeldmateriaal van je ludieke actie en zet het online
    Soms is het al genoeg om je actie maar voor korte tijd op straat te hebben. Als er maar genoeg foto’s en filmpjes gemaakt worden die online viraal kunnen gaanDit is dan ook meest simpele en effectieve manier om je actie online door te zetten.
  • Maak gebruik van de creativiteit van je doelgroep 
    Samenwerken of co-creëren met je doelgroep is een fantastische manier om mensen betrokken te maken bij je merk, product of dienst. Je doelgroep vragen om input werkt vooral als je een grappig, laagdrempelig thema hebt waar met lekker veel humor op kan worden gereageerd.
  • Breng een conversatie op gang 
    In tegenstelling tot traditionele reclame gaat het niet om ‘zenden’ maar om ‘interactie en beleving’. Hoe zorg je er voor dat mensen mee gaan doen, dat er discussie ontstaat? Dat kan bijvoorbeeld door op een ludieke, prikkelende manier aandacht te vragen voor een onderwerp binnen jouw vakgebied. 
  • Vertel iets over jezelf (met een interactief vervolgverhaal)
    Mensen houden van verhalen. Zeker als het gaat om persoonlijke, orginele, authentieke avonturen en uitdagingen. Een persoonlijk verhaal met al z’n ups en downs die leidt naar een episch einddoel is onweerstaanbaar.